Schade aan de iPad (algemeen)

Schade aan de iPad, wat nu?

Schade de aan de iPad is op de eerste plaats vervelend. Hoe kun je snel en goedkoop de schade herstellen? Het antwoord is afhankelijk van de antwoorden op de volgende vragen:

  1. Wie heeft de schade veroorzaakt?
  2. Zit er nog garantie op?
  3. Is er een verzekering afgesloten?
Wie heeft de schade veroorzaakt?

Is de schade spontaan ontstaan zonder oorzaak en/of zonder dat daarvoor een duidelijke verklaring te hebben? Dan kan men zich beroepen op de garantie. Men mag verwachten dat het apparaat een aantal jaren onder voorwaarde van goed gebruik, meegaat. Is dat niet het geval dan zal de garantieregeling de kosten van de reparatie dekken.

Is de schade door eigen toedoen ontstaan dan vervalt de aanspraak op garantie en draagt men zelf de kosten van de schade mits er een verzekering is afgesloten. Schade kan door de verzekeraar worden vergoed als er wordt voldaan aan “de kleine lettertjes”, de voorwaarden.

Een andere optie is het gebruikmaken van bijgekochte garantie. Dit staat bekend als AppleCare. Klik hier voor meer informatie over AppleCare.

Garantie op een iPad

Apple verleent standaard één jaar garantie. Als Europese consument heeft u recht op twee jaar garantie. Vaak moet dan met een bon worden aangetoond dat u de iPad heeft gekocht. 

Meer informatie

Klik hier om te controleren of er nog garantie zit op u iPad of ander Apple product.

Klik hier voor meer informatie over garantie op de site van Apple.

Klik hier voor meer informatie over garantie in het dossier van iCulture.