Veel voorkomende schade

Veel voorkomende problemen en schade

Hier vind je een lijst van veel voorkomende schade die wij tegenkomen bij de Helpdesk. Kijk in de lijst of jouw schade erbij staat om vervolgens te kijken hoe je dat kan verhelpen dan wel kan laten repareren.

Kapot scherm

Afhankelijk van het type iPad zal er een nieuw glasplaat opgezet moeten worden. Dat kan door verschillende bedrijven maar is afhankelijk van:

  1. Van wie is de iPad?
  2. Is deze verzekerd?
  3. Wie gaat de reparatie uitvoeren?

Kom bij de helpdesk langs om informatie te krijgen wat de beste oplossing is voor jou of neem contact op mail (k.meulenbroek@osghengelo.nl) of via mobiel +31 6 41 554 998 (Kay Meulenbroek, ICT-coördinator MCT)

Batterij problemen

De batterij kan het begeven en zal dan vervangen moeten worden.

Afhankelijk van het type iPad zal er een nieuw batterij ingezet moeten worden. Dan kan door verschillende bedrijven maar is afhankelijk van:

  1. Van wie is de iPad?
  2. Is deze verzekerd?
  3. Wie gaat de reparatie uitvoeren?

Voordat je de iPad gaat insturen is het verstandig eerst de volgende stappen te ondernemen om te kijken of je zelf het probleem/de schade kan herstellen.

Harde reset van de iPad.

Klik hier om de instructies van Apple op te volgen om de batterij de kalibreren.

Werkt de bovenstaande procedure niet? Dan is het tijd om de iPad te laten repareren.

Kom bij de helpdesk langs om informatie te krijgen wat de beste oplossing is voor jou of neem contact op mail (k.meulenbroek@osghengelo.nl) of via mobiel +31 6 41 554 998 (Kay Meulenbroek, ICT-coördinator MCT)

Geluid werkt niet

Wanneer het geluid niet doet of je kan de iPad niet harder of zachter zetten, kun je hier klikken om te kijken hoe je het probleem kan verhelpen.

Werkt dit niet? Dan is het tijd om de iPad te laten repareren.

Kom bij de helpdesk langs om informatie te krijgen wat de beste oplossing is voor jou of neem contact op mail (k.meulenbroek@osghengelo.nl) of via mobiel +31 6 41 554 998 (Kay Meulenbroek, ICT-coördinator MCT)

Thuisknop werkt niet

Wanneer de ronde knop onderaan het scherm (de thuisknop) niet meer lijkt te werken, kun je hier klikken en de instructies opvolgen.

Werkt dit niet? Dan is het tijd om de iPad te laten repareren.

Kom bij de helpdesk langs om informatie te krijgen wat de beste oplossing is voor jou of neem contact op mail (k.meulenbroek@osghengelo.nl) of via mobiel +31 6 41 554 998 (Kay Meulenbroek, ICT-coördinator MCT)

Andere schade of problemen

Heb je een probleem of anders schade dan hierboven staat genoemd? Klik dan hier om naar de website van Apple te gaan en type in kernwoord(en) jouw probleem in. Scroll naar beneden totdat je dit venster ziet.

Scroll naar beneden totdat je dit venster ziet.

Bekijken de suggesties of er een oplossing is voor jouw probleem.

Werkt dit niet? Dan is het tijd om de iPad te laten repareren.

Kom bij de helpdesk langs om informatie te krijgen wat de beste oplossing is voor jou of neem contact op mail (k.meulenbroek@osghengelo.nl) of via mobiel +31 6 4 554 998 (Kay Meulenbroek, ICT-coördinator MCT)